Tuesday, June 9, 2009

Mestikah Begini?

Aku memang dah lame nak snap gambar papan tanda ni. Sebab apa? Sebab papan tanda ni hanyalah hiasan semata-mata dan buatkan aku nak gelak. Cuba baca apa yang tertulis kat situ. Tapi 'ada' habis pokok-pokok kat belakang tu. Pokok batu adalah. Ini yang buat aku marah sebagai pecinta alam sekitar. Kok ye pun nak bina bangunan, jangan la bina kat kawasan simpanan pokok. Sesak mata aku tengok. Bila panas mula la nak merungut, padahal salah sendiri. Bumi ni makin tua, bukan makin muda...pandai-pandailah.

Hmm...takpun sebenarnya kawasan simpanan pokok tu kat area yang berumput-rumput je. Nanti baru nak tanam pokok. Ye ke?

1 comment:

.:Miss Amy:. said...

bongek sungguh mereka yg buat signborad nih. boleh thp berguling2..
tak tau la lawak senario mne nih.