Wednesday, February 11, 2009

Paranoid!

Aku ni walopon optimist tapi ada satu kelemahan...cepat paranoid. Aku ni over think yang overboard gila. Kadang-kadang benda tu takde ape pon tapi aku ni selalu fikir yang bukan-bukan. Contohnya result exam...aku selalu fikir aku fail ke ape...time nak check result mula lah gelabah bagai...tapi ok je sebenarnya, xde la teruk yang disangka walaupun tak seelok yang diingini. N then aku kadang selalu fikir if aku buat harsh jokes kat kawan-kawan, they will take it seriously...padahal diorang ok je. But ade gak la yang tak leh terima jokes aku...eheheh...sorry guys.

Dan pada satu petang yang hening, aku berbual-bual dengan salah seorang rakan aku yang cantik...aku tanya kat dia macam-macam benda which is benda yang aku risau pasal kekasih kesayangan aku tu. Dengan history of my past relationshits...aku jadi lebih berhati-hati and protective dengan sang kekasih ni. That is why aku jadi paranoid. Kenapa benda ni leh terlintas dalam palotak aku? Sebab bile aku balik bilik, aku dok sorang-sorang kt bilik ..and started to fikir semua benda...and hal ni lah yang paling aku menonjol dalam fikiran aku. Siotan punya kepala hotak aku ni. Cuba la kepala hotak aku ni fikir benda best-best ke...xde la serabut bagai.

Ok ok...sambung...

Before kapel...aku pernah marah dia sebab dia bubuh gambar ex dia kt frenster. Aku tanye, kenapa perlu letak gambar ex kat fs if you're not together anymore? Dia jawab dia nak warn guy(s) yang tengah dgn minah tu supaya jangan masuk trap minah tu something like that. Aku tanya balik...kenapa nak kene fikir pasal dia? Let her be la. Aku cakap kat dia, if aku letak gambar ex aku kat frenster that means aku masih lagi mengharap kat ex aku. Dia diam je. Aku tak ingat dia cakap apa...but aku ingat lagi dia cakap dia tak kehilangan aku. Ade several occasions aku tanya status aku dengan dia...but dia jawab tunggu dulu, dia takut aku kecewa at the end. Time tu aku rasa dia buatkan aku cam sparepart...aku taknak rasa camtu but looking at the circumstances...memang aku takleh lari dari rasa camtu.*

(Bila dah kapel...ada satu hari tu, dia cakap ada reason kenapa dengan dengan aku but dia cakap dia tak mahu bagitahu skang. Aku end up buat conclusion sendiri kenapa we should wait dulu tu. Maybe because dia nak sort out his feeling betul2 before involve dengan aku. Kadang-kadang buat aku terfikir if la dia end-up dengan minah tu time kitorg flirt...aku jadi apa di mata dia? Ye la...time flirt dengan dia....aku memang dah suka gila-gila kat dia...and ada sometime yang aku rasa nak kapel je dengan dia but aku tak berani nak cakap as i am afraid of rejection and afraid of him running away from me. But syukurlah, dia pilih aku....so aku taknak fikir apa-apa dah...Thank God he is mine now =))

K...sambungan untuk *Before that incident, dia ada cakap kat aku...dia tengah gaduh besar dengan ex dia ni because dia bergantung tak bertali something like that. Dia cakap kat aku time tu, dia betul2 dah takde ape2 dgn ex dia. Dia break dgn ex dia after 3 years and later ade attempt untuk reconcilliation. Dia contact aku pun after dia break...dia cakap dia nak masuk line...so aku ok kan je. Time tengah2 main tarik tali dengan dia...dia bgtahu aku dia pernah kapel jap dgn ex dia balik but dia btau aku after diorang break balik. Aku rasa apa siot. But since at that time...aku no more than his friend...aku just tanya...kenapa tak bagitahu...tp aku tak ingat dia jawab ape.

Aku ikut je hala tujuan dia...dia flirt aku flirt balik. Next thing i know...aku dah dengan dia.

So, aku mintak la dia ubah top friend n buang minah tu. Dia ckp...kenapa kene buang? Orang kat top friend tu semuanya orang yang tahu pasal hidup dia maksudnya orang yang rapat dengan dia. At dat point...aku terima je jawapan dia.
Dah lame-lame tu...aku rasa tak seronok pulak because everytime aku bukak page dia, ade minah tu. Ape aku rasa weh? Aku pointed it out lagi skali. Time tu dia jawab, benda-benda camni tak perlu risau...sebab tak ganggu kehidupan seharian. Aku cakap kat dia, aku bukan apa...aku fobia sebab psl menda social site ni lah aku break. Dia ckp kat aku takyah risau. Dia cakap gak...aku dok tanya2 cam ni....as if aku tak percaya dia. Bukan aku tak percaya...but aku ni haaaa...yg fobia. Ketika ini...aku terima lagi decision dia untuk tidak buang ex dia dr top friend.

Oklah. But being me...mestilah aku tak puas hati. Asal bukak page je, nampak minah tu. Dah la aku ni memang despise ex-gf...hohoho ;p.

So, bila bersembang dgn kawan cantik aku tu...aku luahkan kat dia. Aku tanya what should I do. Mestikah aku berdiam diri dan pendam perasaan aku senyap2? Aku suh dia put her feet in shoes and her respond is exactly the same with mine.

**If bf kau letak gambar ex n buat jadi top friend. Apa kau rasa? Apa ex dia rasa? Mestilah ex dia rasa bangga sebab ex still letak kau jadi top friend. Aku pun kalau ex aku still letak aku kat top friend mesti la bangga siot. N then...apa kawan-kawan aku fikir? Apa kawan-kawan dia fikir?
Kawan cantik aku cakap...just tell him apa yang aku rasa. Aku bukan tak bagi dia nak kawan dengan ex dia but as long as there is no feeling between them, its fine. Aku cakap kat kawan cantik aku tu, aku takut dia marah sebab before ni 2 kali aku cakap benda ni. Dia nasihat better aku cakap. Later, aku decided that aku kena gak cakap kat dia...kalau tak...serabut palotak aku ni.

Aku kumpul semua courage aku before call dia. I was expecting the worse...Aku takot gila babi if dia marah n kitorang gaduh. Aku seriesly tak mahu bergaduh dengan dia. Aku nervous sampai nak muntah tau!!!

Aku call dia...ketar gila nak cakap...menggigil siotttt! Aku pon cakap la...aku rasa tak selesa bila tengok minah tu kat frenster. Surprisingly...dia kata ok...skang gak dia remove. Aku tanya gak kat dia...ok ke aku cakap camni...dia jwb, ok je...lgpun minah tu bukan apa2 untuk dia dah. Maybe dia dah sedar.

Plus aku ada gak utarakan kerisauan aku sebab dia tak bagi check fon. Aku tanya dia is there anything that I should worry about. Dia kata xda. Aku tanya ada apa dalam inbox. Dia cakap ade mesej-mesej perempuan. Aku tanya lagi...mesej-mesej yang camne? Siapa perempuan2 tu. Dia jawab ada yang kawan time dia blaja, ada yang perempuan dia pernah flirt...dia mesej tu as a friend. Aku tanya lagi...ade tak mesej yang berbaur flirt? Dia cakap takde. Aku tanya....ade tak mesej yang mengandungi perkataan rindu, cinta, sayang etc. dia jawab 'rindu' ada. Aku terdiam. Aku tanya rindu as a...? Dia jawab rindu as friend. Ok...aku terima. Aku tanya ultimate question kat dia...so skang leh tak aku nak baca inbox. Dia cakap baca la...but ade mesej yg buat aku jeles (depends on what point of view aku intepret mesej tu) and ade 1 dr ex dia yg still dia simpan. Aku tanya kenapa. Dia jawab mesej tu membuatkan dia berasa tidak ego...untuk moral value diri sendiri katanya.

Time ni aku cakap kat dia...nilah salah satu kelemahan aku, aku sangat paranoia. Aku harap dia paham. As for this dia nasihatkan aku...jangan serabutkan kepala otak dengan benda-benda ni. Makin fikir makin sakit hati n serabut otak. Aku jawab...sebab tu aku tanya direct, supaya aku tak assume bukan2 and makin serabut. Ade some words yang dia cakap buatkan aku rasa tenang. Aku sangat respect kat sang kekasih sebab dia sangat calm dan tidak melenting bila aku tanya dia pasal ni sebab setengah-tengah laki tak suka ditanya. Plus he was so understanding dgn ape yang aku rasa. But dia ada pesan, this is the last time aku tanya...aku cakap ok...sebab dengar jawapan dia, aku berjaya mengclearkan minda aku ni. Aku cakap gak kat dia....aku percaya kat dia after dia bagi his assurance and promise kat aku yang dia takkan jadi macam dulu and kerisauan aku takkan menjadi kenyataan.

For being truthfull and so understanding, thanx darling.

No comments: